1 Mart 2009 Pazar

ARDAHAN YÖRESİ TÜRKÜLERDEN BAZİLARİ

TÜRKÜLER

BİLİRSEN Mİ SENDEN NİYE KÜSMÜŞEM

Bilirsen mi senden niye küsmüşem?
Bağmadın özüme size gelende.
Ona göre bu dostluğu kesmişem,
Kem bağırsan hüsne yüze gelende.

Kerem olup ben oduna yanaram,
Dostuma dost düşmanıma yamanam.
Ben arifem işareten ganaram,
Kelmeyi başlayıp söze gelende.

Şeyda diyer hiç derdimi bilmedin,
Dost oluban bir yüzüme gülmedin.
Ve demelif ve demeze gelmedin,
Ne demiştik geze geze gelende.

YAYLASINDAN İNMİŞLER

Yaylasından inmişler,
Üç kız bir ana,
İnmişler ama,
Ağlarlar yana yana.

Karaları geymişler,
Üç kız bir ana,
Geymişler ama,
Ağlarlar yana yana.

Acınır hallerine,
Üç kız bir ana,
Çıkmışlar dama,
Ağlarlar yana yana.

Sokuldum yanlarına,
Üç kız bir ana,
Demezler bana,
Ağlarlar yana yana.

Bilmem nasıl güzeller,
Üç kız bir ana,
Güzeller ama,
Ağlarlar yana yana.

Gözlerini süzerler,
Üç kız bir ana,
Gülmezler ama,
Ağlarlar yana yana.

GEZDİM GURBET ELİ

Gezdim gurbet eli seyran eyledim,
Gördüm ki müşkildir haller perişan.
Özüm öz deyir-diyim fikir eyledim,
Dertli ben değilem alem perişan.

Ayva gelin,elma gelin,nar gelin,
Sen küstürdün gel gönlümü al gelin.

Ser çekip semaye dumanlı dağlar,
Eşinden ayrılan ah çeker ağlar.
Bozuldu gülşenler,virandır bağlar,
Bülbülün konduğu dallar perişan.

Elma demem,ayva demem,nar demem,
Bin yıl kalsa vefasıza yar demem.

AŞAYIM KARLI DAĞLARI

Aşayım karlı dağları,
Dönmenem yar şimden geri.
Dünyada ölüm var imiş,
Yanmanam yar şimden geri.

Kanberoğlu yürek yandı,
Eder isen yüz bin andı.
Açılsın sinemin bendi,
İnanmam yar şimden geri.

0 Yorum:

Yorum Gönder

düşünceleriniz

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa